tirsdag 30. juni 2009

Sommerveske...

Ja, sommeren er her og da passer det godt med ei ny veske i lyst lett toilèt stoff.
Vi skal prøve å få til et kveldskurs i løpet av høsten på denne veska. Bare helt nydelig kombinasjon av blonde og fløyelsbånd.




Nyt sommerdagen og kvelden, snart er det juli mnd




tirsdag 9. juni 2009

Sunbonnet Sue...

Bildene av stoffene i brun/beige jordtoner kom ikke med i går, så vi prøver i dag.
Og, ja, det er faktisk sol i dag også:)

Nydelig disse stoffene.

Det rutete bånd med heklet blonde vil jo bli perfekt på en søt liten jente kjole
Flere nye stoffpakker . brunsort, beige, creme og hvitt. kombinert med quilters basic.

Håper sola blir for en stund nå, ha en fin dag.



mandag 8. juni 2009

Sommer i nord...

Vi kan jo håpe at sommeren er her...
Sunbonnet Sue har kommet til oss i sommer farger og deilige jord toner, bare herlig.







Delikate pakker med lin , blonde og nye stoff fra Quilters Basic, alt i avstemte toner.





Til slutt i dag en nydelig stoffpakke i hvitt, grått og sort, duse toner med roser og striper.

Ha en fin sommerdag.

fredag 1. mai 2009

Vår i butikken...

Ja, nå kan vi nok si at våren er kommet til oss også. Gavedelen er preget av konfirmasjon, men nye kurver og lanterner er kommet inn. Marimekko er jo også en skikkelig fargeklatt med sitt unikko mønster i gla farger.
Kopp, skål og asjett i porselen
Rød Marimekko, alltid populær.stort utvalg av glass, mugger, fat, skåler , alt i hardplast.
hvitt og sølv, klassisk og elegant til festbordet.
Nydelig statue av ung jente, noe til konfirmanten?
vi har stort utvalg i bånd og blonder.
sølvhjerter strødd utover pynter fint,
Sprekt i rosa og lime.
Blått og turkis brukes også mye.
Rødt er ikke bare til jul.
Vi har fått inn flotte sett med kurver. Nå er det tid for å pynte ute.

Vi går å venter på ny stoff levering, mye nytt er på tur inn.
Kommer på bloggen så snart det er i hus.
Ha en fin dag.

mandag 20. april 2009

IdèKlubben...

Da var IdèKlubbens første workshop overstått. En gjeng på 10 glade damer møttes lørdags formiddag på butikken, alle med hver sin MC 11000 maskin. Det var gjennomgang av AcuFil quiltesystem og søm av prøvelapp.
Ivrig gjennomgang av kursmaterialet.
Det er lett å la seg fasinere når maskinen starter med broderinga.
Petra og Herdis
Ferdig sydd prøvelapp


Alle fikk laget sin egen prøvelapp og i tillegg ble det også sydd sashiko.
Vi gleder oss til neste workshop med IdèKlubben.